Polonia se inarmeaza!!!


Din toate intamplarile din ultima perioada, dintre toate anunturile si amenintarile aruncare de Putin, pana la vestea inarmarii Polonie nimic nu m-a ingrijorat in mod real. Saptamana trecuta in tumultul vietii mele am auzit si aceasta veste proasta.

Pentru mine asta este un risc deja. Politic vorbind cand un stat ca Polonia, cu trecutul ei se inarmeaza – nu e de bine, Dupa al -2-lea razboi mondial Polonia a fost vai de capul ei: teatru de razboi, ocupata si macinata de diveresele puteri care s-au batut in zona aceea, desfiintata si reinfiintata de nu pot sa mai stiu cate ori – iar cand un stat cu o astfel de memorie colectiva activa se inarmeaza – e de rau.  Si nu se inarmeaza oricum, ci membra NATO fiind, separat.

Pana acum a integrat, asa pentru mine toate miscarile de inarmare ale diversilor actori pe fondul dilemei de securitate – si aia a fost…adica pe romaneste uite ce pisica am…a nu ca pisica mea e mai mare…si cam atat. Doar ca atunci cand am inteles ca Polonia cu tot cu NATO nu se mai simte protejata in fata amenintarii rusesti, mi s-au aprins toate beculetele de alarma interioara si am spus nu e bine.

Care este gandul Polonie din spatele acestui gest: pana vin aliatii sa ne apere – daca atunci vor mai avea interes sa o faca- pe noi rusii ne pot termina, stim din lectia trecuta a istoriei cam cati bani fac toate pactele semnate, cand marile puteri au anumite interese, asa ca se apara singuri.

Acum Romanai  este si ea membra NATO, doar ca mult mai aproape de rusi si zic eu mai periclitata strategic vorbind, decat Polonia. Poate ca avem noi armata NATO si scut la DEVESELU doar ca toate aceste intrumente in caz de pericol ar trebuii activate, asta daca se va dorii activarea lor de la Washington…si pana se va vrea asta in interes european si nu romanesc s-ar putea sa fie Bucurestiul trecut cu tot cu tratatul NATO si curcubelul lui Bush.

Poate ca sunt eu exagerata dar daca Polonia nu se simte aprata suficient de NATO, noi care si asa ne tot jucam de-a da-mi nu-mi da Republica Moldova inapoi cu rusii – de ce am fi????

About this entry